Ania & John in USA

Dag 4 - New Orleans van dichtbij.

New Orleans - gereden 32 km's

We hebben het helemaal gehad brrr wat een stad, nee dat mag ik niet zeggen maar wel wat een klimaat, we zitten midden in een tropical storm mensen,kinderen, de hoeveeelheid water die hier uit de hemel valt hebben we nog niet eerder gezien. Maar ja, als een Amerikaan iets doet, doet hij het ook goed, zelfs de hoeveelheid regen is groot lol.

Het is wel frappant dan de inwoners hier er zich niet zoveel van aantrekken het uitgaansleven gaat gewoon door, alsof er niets aan de hand is en op de radio wordt telkens maar gewaarschuwd. Niet harder rijden dan 5 miles an hour - dus dat is 8 km per uur en als het niet nodig is de straat niet op, was ook wel te merken, volgens mij was ik de enige die dan toch aan het rijden was.

Maar nu even bij het begin, gisteravond - donderdag dus - waren we om pak weg 20:00 uur in New Orleans. Snel even de koffers uitgepakt omgekleed en de omgeving verkent.

Wat een schril kontrast is hier zeg, zeer oud tussen volkomen modern of eigenlijk andersom want oud was eerst. Er is een speciale wijk waar de oude traditie zoveel mogelijk in stand wordt gehouden, maar of dit echt gelukt is? Mijn papa heeft vroeger veel op Amerika gevaren en als hij dat thuis kwam dan kwamen de verhalen over Amerika los en dus ook over New Orleans. Ik zat dan met opengesperde oren te luisteren en had mijn fantasie over deze plaats. Altijd al wilde ik ooit naar deze stad toe om mee te maken wat mijn vader had gezien. Nu ik ben in New Orleans.

Eeeeen John is het zo zoals je je had voorgesteld?.........antwoord .........nee, helaas de stad is gebleven, de oude wijk is bewaard maar de mensen veranderen. De Jazz die ik in de kroegen verwachtte was in mindere mate aanwezig. Misschien kennen jullie Al Jolson, de blanke man die zich als neger verklede een vreselijk goede jazz liet horen. Wel die vindt je hier niet meer, wel de zwarte man maar die doet kompleet andere dingen dan jazz muziek maken.

Er is een speciale straat Bourbon Street genaamd, waar eigenlijk de activiteiten plaats vinden, deze wordt in de avond afgesloten voor alle verkeer. De straat is vrij lang en er bevinden zich eettentjes middel tot goede kwaliteit. Hiernaast is dan een sex tent en daarnaast een dan weer een kroeg waar alleen gay mannen komen en daarnaast dan weer een souvenirwinkeltje, waar hoofdzakelijk Vodooprulletjes gekocht kunnen worden. En deze volgorde herhaalt zich elk 25 meter. Eten, sex, gay's en souvenirs, eten, sex, gay's en souvenirs en af en toe een cafe, waar dan iets met jazz wordt gedaan.

Kijk, ik ben gek op sex, daar ben ik gelukkig mens voor, maar om dit ten toon te spreiden met blote zoenende mannen en meiden over straat op deze plek, dan heb ik zoiets van - nee bedankt - geef mijn portie maar aan fikkie. Maar het is een aanrader voor mensen die van dronken Amerikanen en sex houden. Waar is het oude New Orleans gebleven. En voor diegenen die nu nog denken dat Amerikanen preuts zijn, die moeten dan zelf maar eens gaan kijken, zelfs in Amsterdam komt het niet voor zoals ik hier gezien heb. We zijn nog even verder door de straat gelopen en hebben de nodige dronken persoontjes ontmoet. Snel bed in gekropen om de volgende dag hopend op mooi weer de stad verder te verkennen.

We wilden nog van alles gaan doen zoals een moerastocht met een boot bezoek aan gospelkerk, maar helaas het weer zat niet echt mee. Geen harde regen of zo maar gewoon lekker nat worden als je geen paraplu hebt of poncho. De regenbeschermers werden massaal ingekocht en iedereen liep wel ergens mee. Wij twee parapluutjes aangeschaft bij CVS (een soort Kruidvat maar dan niet 1 vat maar tientallen vatjes meer).

Lekker rondgestapt en zelfs een Vodoo museum bezocht, haha museum. Een vies vuil geveltje wat niet echt herkenbaar was al museum, een deur die je met je voet moest openen want hij was te vet om vast te pakken. Binnen zat een mannetje van redelijke leeftijd, bij ons heet dat oud van dag, welk een levende slang zat te vertroetelen als was het zijn hondje. 'Hello, how are you?' Een standaard opmerking van de Amerikaan. Fine tks kan je dan antwoorden of zelfs aanvullen met and you ?

We willen graag uw museum bezoeken. Oh fine dat is dan 10 dollar the two of you. Een museum haha, 2 kamertjes vol met gespaarde troep van alles wat met voodoo te maken heeft. Zo das lekker 2 kamertje binnen 5 minuten bekeken en hij 10 dollar rijker. Maar ik John natuurlijk ook niet dom he, moest nodig uit de broek dus heb ik dan maar bij hem gedaan, dus voor die 10 dollar de boel lekker bevuild. De avond hebben we weer doorgebracht in een winkelcentrum waar we ook weer gegeten hebben ach is geen top maar op zich ook niet verkeerd. Eenmaal weer buitengekomen was de regen verandert in waterstralen en inmiddels zijn het op zichzelf staande warmwatervallen geworden.

Nee, New O. we houden het voor gezien de extra dag die we hier nog zouden zijn, leveren we in en gaan morgen een paar 100's km naar het noorden daar waar de zon ons tegemoet lacht.

New Orleans hoort op de kaart thuis maar mag wel een keer gestofzuigd worden.

Meer foto's kunnenjullie vinden via links aan de rechter kant van de blog.

Reacties

Reacties

mireille

Zo even heerlijk uitgeslapen en dan gauw achter de comp even het verhaal van anjo lezen.
lekker is dat even meegenomen worden naar Amerika alhoewel ik niet echt jaloers ben op het weer.
Hier is het lekker en 27 graden de omgeving is iets minder maar dat neem ik dan wel voor lief.
Zo op de foto's te zien ziet het er wel erg leuk uit in New.o beetje jammer dus dat het zo tegenviel.
Op naar de vlgd bestemming en hopend op wat beter weer dan ook maar.
veel rijplezier en tot morgen dikke kus mir.

mireille

sorry moet toch nog even reageren na het zien van alle foto's.
Want die fiets foto's verdienen een uitleg!!!!
en ik had inderdaad even het idee dat jullie hier in de botlek hebben gefotografeerd. ( hihi)
read you soon. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!