Ania & John in USA

The day before………………..Returning home.

We hebben een prima Reisje gehad. Een kleine 4000 mijl gereden dat is zo’n 6400 km. Veel gezien en genoten. Karel en Cinthia als jullie dit nog lezen, heel erg bedankt voor jullie gezellige ontvangst en we zien jullie spoedig bij ons.

Wist U dat: Texas en Friesland een overeenstemming hebben.

Wist u dat: Mr Lee legendarisch is geworden voor onze vakantie.

Wist u dat: Line dancing uitgestorven is in de cowboy wereld.

Wist u dat: Als je Merlyn Monroe wilt nadoen je gewoon langs de snelweg moet gaan staan.

Wist u dat: Vuurwerk in Amerika 24 uur per dag te koop is.

Wist u dat: Als je in Amerika begraven wordt, je de rest van je rusttijd kunstbloemen krijgt die in een goedgekeurde vaas moeten staan.

Wist u dat: De levenden over de niet levenden lopen te rennen. (joggen op en kerkhof)

Wist u dat: Er huizen op palen gezet wordt om natte voeten te voorkomen en je zodoende je auto kan zien voorbij drijven.

Wist u dat: Je een leven van iemand in 1 week aan je voorbij kan laten gaan. Klein geboren Groot gestorven.

Wist u dat: Er heel veel schilders in Amerika nodig zijn om de bruggen te verven.

Wist u dat: De bediening in een Restaurant 10 keer zo snel is als in Nederland.

Wist u dat: Er volgens veel Amerikanen een slapende Al-Qaida cel in het witte huis woont.

Wist u dat: Je in Amerika soms kinderen achter het stuur zitte, die er uit zien als kleuters (met 16 mag je autorijden).

Wist u dat: Een ruitenwissermotor van een jeep in staat is om 2000 km water te verplaatsen.

Wist u dat: Je op de droogste plaatsen van het land op moet passen voor water op de weg.

Wist u dat: Je op een bepaalde plaats in Arkansas ineens in een Bermuda driehoek staat (Alzheimer).

Wist u dat: Er in elk apotheek gigant een medische post aanwezig is.

Wist u dat: Je soms denkt met een groep junkies te maken te hebben als je over een skunk rijdt.

Wist u dat: Koeien zich hier soms vergissen in de voor of achterkant.

Wist u dat: Je een gezond eiwit eitje kan eten op een vette hamburger.

Wist u dat: Je een eigen highway kan hebben, die je dan wel schoon moet houden.

Wist u dat: De benzineprijzen 1/3 deel van de Nederlandse prijzen zijn.

Wist u dat: Er geen wegenbelasting betaald wordt maar een kentekenbijdrage van 20 dollar per jaar.

Wist u dat: Men in de staat Texas geen inkomstenbelasting betaald.

Wist u dat: Als je een biertje omgooit, je met je hoofd boven water (bier) moet zien te blijven.

Wist u dat: Sommige Amerikanen op Belgen lijken.

Wist u dat: Het verkeer vreselijk soepel loopt, je van alles uit kan vreten, zoals over dubbele lijnen rijden, maar op moet passen bij scholen en te hard rijden.

Wist u dat: Tomminneke (TomTom) in de war raakt als er een spaghetti van wegen komt en dan Mister Ipad het van haar wint.

Wist u dat: Columbus een tiller was en met de eer ging strijken terwijl iemand anders allang Amerika had ontdekt.

Nederland here we come. Met de vriendelijke groeten uit het land van “Columbus”

Karel

John en Ania, het was enorm gezellig om jullie een aantal dagen bij ons te hebben. Van John's Nederlandse uitdrukkingen hebben wij erg genoten. Er is veel humor in de Nederlandse taal die wij vergeten hebben. De verhalen die jij schrijft zijn humoristish? je moet er een boek van maken. Wij hopen dat jullie een goede thuis reis hebben en wij zien jullie in January. Groetjes............