Ania & John in USA

Dag 5 - Vluchten uit New Orleans

Natchez - Vicksburg - Clinton - Jackson = gereden 487 km's

Tis wat, ik word weer eens gestraft denk ik, ik had een paar dagen geleden de opmerking gemaakt dat ik jullie jaloers zou maken met het weer. Wat dacht je wat, de jaloezie is omgekeerd, wij zitten nu midden in een Tropical Storm (Lee genaamd). Ja ok, je maakt weer eens wat mee, zou je zeggen,maar toch, liever niet. Tjonge wat een natte boel zeg en we hebben nog een dag te gaan hier in New O. Het blijft maar regenen en regenen. Dus zoals ik al zei, we vertrekken mooi naar onze volgende bestemming en als het daar ook nog regent gaan we gewoon door totdat het weer mooi wordt, ook al komen we in Canada terecht. Heb nu wel genoeg water gezien. We proberen nog even een videolink te plaatsen zodat jullie kunnen meegenieten van het geweld, ik hoop dat het wil lukken.

Toch wel spannend zo in een auto over wegen die door moeras leiden en dan dat zware weer om je heen, flinke draaiende windstoten, regenwater wat omhoog geblazen wordt. Donkere zware wolken die laag hangen alsof ze zo op je auto belanden, waarschuwingen via de radio aanhoren dat je binnen moet blijven, tornado's die op je af komen. Maar we wilden gewoon weg en dus risico genomen met zweet in de handjes. Maar we hebben het gered, alhoewel Lee ons niet helemaal in de steek wil laten want morgen zondag dus wordt dat kreng mooi in Jackson (Mississippi) verwacht, waar we nu dus in een hotel zitten.

Moet eerlijk bekennen dat ik het best even slecht had, tja in Nederland is men al in paniek als het 15 graden vriest of als er bladeren op de rails liggen of als het een week 30 graden boven 0 is. Langzamerhand werd het wat minder toen we meer vaste land naderden. Ja, jullie lezen het goed, vaste land want New O. ligt in feite op allemaal eilandjes in een groot moeras gebied, niet zo gek hoor dat er elk jaar overstromingen zijn. Dus het werd minder heftig en soms zelfs stopte de regen en dan konden we weer van de prachtige natuur genieten. De rit verliep voorspoedig en we waren als snel een paar 100 km van het onheil verwijderd. Zo hebben we een plaatjes aangedaan dat Natches heet.

De op cq afrit naar de rivier Mississippiin Natches, je ziet het niet goed maar is vreselijk steil, maar achonze jeep moet dit toch redden.

Een autenthieke Mississippi raderboot maar dan als restaurant ingericht

Eten en gelijk even Ipad The Weather Channel kijken.

Waar we ons middaghapje hebben genomen. EenPo-boy broodje, een Frans broodje zoals men ons vertelde met varkensvlees maar dan wel speciaal bereid,, mmm lekker.

Volgende plaats was Vicksburg. Dit stadje ligt op een hoge heuvel en van daaruit een schitterend gezicht op de Mississippi rivier.

Trouwens dit stroompje is geen stroompje maar een rivieeeeeeeeeer hoor. Maw erg breed zeg maar. De omgeving, die trouwens er groen is, is begroeid met veel bos maar dat bos is op zijn beurt weer overwoekerd met een soort klimplant (Kudzu), waardoor de bomen een grillig uiterlijk krijgen en daardoor weer een speciale aanblik.

Een bos overwoekert met een soort klimplant en dit langs de gehele route zon beetje

Ja, Koos, ik geniet inderdaad zoals je over de sms aangaf en hoop dan ook dat ik straks toch weer de zon mag begroeten. Karel... mooi verhaal van jou dat het bij jullie mooi is, zat net naar The Weather Channel te kijken en zie dat Tennessee straks ook aan de beurt is lol. Hoop wel dat het weg is als wij bij jou aankomen. Ik heb gelukkig geen trekhaak aan die auto anders sleep ik hem achter mij aan. Mississippi is de oorsprong van de donkere mensen volgens mij want we zien hier echt niet anders.

We waren net even in een winkelcentrum en daar was geen withuid te vinden. Goed vriendjes in Nederland dit was het weer. We kijk morgen nog even wat we gaan doen want ons reisschema is een beetje in de war we lopen te hard nu lol.

DE VIDEO IS GELUKT KLIK OP VIDEO BOVENIN EN GENIET EVEN VAN EEN REGENBUITJE, GELUID WEL AAN HOOR.

Oh ja mensjes, surf gerust rond op de site klik af en toe even wat aan zoals bv de links die er op staan of de reacties want ook wij reageren via de reacties op jullie reactie lol.

Rechts van de verhalen staan de links naar de overige fotos.

mireille

Wat is dit nu toch weer allemaal ga je zo ver weg voor o.a. de zon word je een soort van stormescaper!!!
hopend voor jullie dat het vanaf nu alleen maar beter word.
de foto's zijn wel erg mooi zeker die bossen met die klimop planten die er om heen zitten.
En misschien 1 kleine troost bij ons regent het ook weer gelukkig niet zo hard als bij jullie.
Ben blij om te lezen dat het verder allemaal goed gaat en dat jullie Lee nog niet persoonlijk ontmoet hebben ( houden zo ) Geniet vandaag Zondag dus lekker van de dag en morgen lezen we weer verder.

Dikke kussen van ons 3 en. mir.

Anjo

Tks schat ja ach je moet alles een keertje meegemaakt hebben in je leven maar komt goed hoor we genieten zo wie zo wel kus