Ania & John in USA

Dag 14 – Memphis (Elvisje here we come)

Hi folks, its me back again. Een dag van rijden door een afwisselend landschap onder een fel zonnetje. Ja mensen de sun is back in our vacation. Om 8 uur opstaan wassen en inpakken en dan ontbijt, ja ontbijt gebeurde wel, wassen ook maar inpakken mmm te laat, dan eerst maar even eten. 2 jaar geleden moesten we naar de tandarts omdat Ania haar kroon brak, dat heeft wat moeite gekost en pak weg 1000 dollar. Gisteren is Ania gebeten, nee niet door mij maar door een vrouwen liefhebbend beesssie, welk ? weten we niet maar het ziet er niet echt fijn uit, rode vlekken, roden kringen er omheen.

Oh maar das geen probleem want je kan hier in elke grote pharmacy wel een dokter of zoiets vinden die even kan kijken. Op naar CVS (naam pharmacy) daar even aan het loket consultanty gevraagd wat het kon zijn. Een naar denken we dokter (droeg een witte jas dus moet het wel een dokter zijn lol), zei dat er een allergische uitslag mogelijk was van een insekt. Even een steroide spuitje en de zaak is weer ok. Maar dat spuitje konden we alleen maar op een andere locatie halen. Dus wij daar naar toe, mmm gezondheidszorg slecht geregeld in the States? haha. Waarom was het dan zo druk daar, we konden niet direkt geholpen worden helaas. Maar we moesten nog een paar kilometertjes rijden dus dan maar niet geen steroiden in Ania haar lichaam. We hebben fotos gemaakt dus dan maar in nederland naar de dokter en trouwens ze beginnen te verdwijnen dus tja.

Op naar memphis, we zien wel. Het was niet echt druk dus relaxed rijden. Onderweg af en toe even gepauzeerd en de verbazende dingen van dit land bewonderd kom je 2 benzinestations tegen naaste elkaar de 1 een brandstof prijs van 2 dollar 85 voor een gallon en de ander 3 doller 37 voor een gallon. Strange, waar zit dat nu weer in, ach niet interessant verder, wat wel interessant is, is het feit dat de benzine hier per liter dus maar 60 eurocent is. Pfft das lekker rijden. He kijk nou een deukje, zo dan, heeft iemand met zijn portier tegen de huurwagen aan gezeten en dus resultaat deuk. Tja ook hier heb je mensen die wegrijden naar schade aan een ander, we zij benieuwd wat de meneer Avis ervan denkt straks. Maar goed dat zien we dan wel weer. Weer verder gereden. Jezoes wat stinkt het hier, dit is geen menselijke uitlaat lucht, dit is ……………….juist zowat naast ons had iemand een stinkdier (skunk) aangreden. En tja die beesies verdedigen zich, maar hij kon het niet lang volhouden want het diertje zijn geest was al in de hemel denk ik maar hij was wel zijn luchie vergeten mee te nemen. Om ongeveer 7 uur s’avonds kwamen we aan in een toch wel nette stad en tot onze verbazing een rustige stad, weinig verkeer. Snel weer even hotelletje opgezocht en dan eten in Downtown.

Moet zeggen dat Elvis niet veel indruk heeft gemaakt in de moderne tijd, 2 grote span doeken en that was it. ook weinig songs van hem in de stad te horen. Op een paar souvenierszaakjes na was er weinig te merken van zijn verleden. De barretjes die open waren, vergeet niet labour day is seizoeneinde, lieten over het algemeen jazz muziek horen. We zijn een poosje in een karaoke bar geweest en dan merk je wel hoe vrij Amerikanen zijn. Totaal vreemde mensen voor elkaar en als je dan durft te gaan zingen terwijl je niet kan zingen dan heb je lef. Leek een beetje op een 1e ronde van idols, dan denken ook vaak mensen dat ze kunnen zingen. Maar goed met respect. Er was genoeg te zien de eerste avond in Memphis. Dikke , hele dunne, dronken, brutale, mannen met gelakte nagels, 1 man stond zelfs te rechtop midden op straat te slapen en vooral erg open minded mensen rondom ons heen. Ania was even drank halen komt er een vrouw naast me zitten. Ik beetje verlegen wel, mmm sorry maar mijn partner is even wat bestellen. Ohhh niet erg hoor wilde alleen maar even naast je zitten. Oh ok, Ania kwam terug en even later raakte ze in gesprek met haar. Een vrouw uit canada, die was ook op vakantie met haar man en die zat binnen. Het werd al gauw half 12 dus snel terug naar hotel even blogje schrijven en dan op naar de volgende dag, het bezichtigen van de diverse bijzonderheden die Memphis ons gaat geven. Truste en tot morgen.

mireille

Toch eidenlijk wel lekker hoor dat ik een twee daagjes niet gekeken heb.
Lekker veel te lezen en jeetje wat hebben jullie weer een hoop ondernomen.
Wel ff pech van anne d'r beet want hmmmm je weet niet wat het is geweest.
En dat het zo druk is bij die pharmacy's kan ik uitleggen heb ik recent een docu over gezien op bnn met spuiten en slikken op reis.
Schijnt dat daar heel veel verslaafden de pijnstillers halen omdat ze het niet zo nauw nemen met recepten in amerika je kunt het heel makkelijk krijgen daar en dus schijnen er veel verslaafden mensen te zijn aan de pijnstillers. Wel moeten ze het vaak zelf bekostigen en omdat de pharmacy's er op blijven verdienen schijnt het op illegale wijze gegeven te worden.
Er zijn ook speciale politie teams die undercover op de parkeerplaatsen bij de pharmacy's mensen eruit pikken om te kijken of ze het wel hadden mogen krijgen.
maar goed verder niet interresant.
De gitaren zijn wel erg cool bij jullie bijzonderen uitje jammer dat de show wat tegen viel maar jullie hebben zeker weeer wat meegemaakt.
ook het hotel vind ik erg cool om te zien da's nog es lekker wakker worden in de jungle hihi.
Ook hier was op 11 september het nodige op televisie en inderdaad als ik het weer zie die docu's dan heeft het toch wel een soort van uitwerking op je gevoel dus ik kan me voorstellen als je zoiets in reallife meemaakt een herdenking dat het even slikken is.
gelukkig is die dag weer achter de rug en hebben jullie heerlijk weer gekregen en gaan jullie nog een hoop mooie dingen zien en doen. Ik kijk uit naar de nieuwe blogjes.
Hier alles oke vandaag in het ziekenhuis geweest en daar werd nog even gemeld dat ron voorlopig ookal mag hij over ongeveer 2 weken misschien uit het gips hij echt nog wel een 5 tot 6 weken niet mag sporten en heel rustig aan moet doen.
De arts vertelde hem dat de enkelbanden vaak problematische blessures zijn en je er lang last van zal blijven houden. Dat was ff een dompertje want hij dacht natuurlijk gelijk weer te kunnen sporten etc. maar goed wat zijn een paar maanden op je leven toch!!

Voor nu heeellleee dikke kussen en heel veel liefs en tot gauw.
We love you two!!!!

Mir. Ron en Myron.

Els

From Elvis in Memphis is echt zijn allerbeste LP.... In the Ghettooooooo. Heerlijk!!