Ania & John in USA

Dag 20 - samen met dag 19 - Fort Worth >> Austin. En verblijf in Austin.

Hallo, hallo, hebben jullie mij gemist? Ja he, because otherwise I feel so alone here on internet. Gisteren was het 4 uur voor we in bed lagen, want tja en dat wisten wij echt niet, maar er heeft een explosie plaatsgevonden, maar daarover straks meer.

De reis van Fort Worth naar Austin was in het begin nogal saai, omdat we eigenlijk alleen maar op de Interstate (soort rijksweg) reden, dus maar even overleg gepleegd, hoe we de trip verder zouden vervolgen . Op internet hadden we wel gelezen dat Texas een saai gebied is maar dat begrijpen we nu wel als je alleen maar rijkswegen volgt.

Als je echt binnen door gaat dan is het bepaaldelijk niet saai hoor. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, welnu ik hou van ruig en wild, lekker weer, veel zon en heuvel cq bergachtig. En als het gras geel is en er staan pijnbomen langs de weg dan is het warm enuhhhhh dat hebben we in Nederland niet. Alhoewel we onderweg wel het plaatjes Holland tegen kwamen.

Gezien al die buitenlandse plaatsnamen over de states verspreid, geeft wel aan dat er door de jaren heen veel mensen naar Amerika zijn ge-emigreerd zo ook wij nederlanders. Het landschap is best ruig en ongerept en dus zoals de natuur het bedoeld heeft. Voor mij dus mooi.

(Even tussendoor…. Na het verhaal van Elvis is het lezersaantal van over de 100 lezers naar zon 15 gedaald, hmm bedenkelijk, als ik iemand tegen de schenen heb geschopt dan hierbij mijn excuses, maar tja het is wel zoals ik het beleef. Misschien is het beter om het verhaal vanaf nu dan maar serieus te schrijven en van de humor af te stappen).

Om pak weg 18.00 uur kwamen we in Austin aan, even weer hotel opgezocht en daarna gelijk Downtown weer opgezocht, het verkeer is overweldigend, je moet echt goed opletten en zeker niet op een Nederlandse manier rijden. Na zo’n kleine 30.000 km in the States gereden te hebben, heb ik daar niet zo veel moeite mee, maar toch.

Als je in Austin bent moet je zeker de 6e straat hebben gezien. Dus wij er naar toe. En ja best gezellig, veel oude Amerikaanse gebouwen, de western stijl blijft je hier wel zien maar de moderne tijd heeft wel zijn slag geslagen. De vele barretjes ware niet echt vol maar er werd wel veel life muziek gespeeld en moet zeggen er zitten zeker geen slechte zangers en zangeressen bij. We hebben veel talent op onze aardkorst.

Tussen al deze barretjes waren wat souvenierswinkeltjes te vinden waarvan er weer enkele ware die 24 uur open zijn. Er is dus wat meer nachtwerk te bespeuren. We zijn een restaurant (Bikini genaamd) ingegaan waar de serveersters in schaarse kleding hun kunsten ten toon spreiden. Amerika preuts ? Haha, degenen die dat denken blijf maar dromen. Ja, de overheid wel die probeert het op te dringen, maar wat doen wij mensen, juist als iets niet mag ……. Vul maar in. Het eten was weer prima, lekker steekie, ben bij dat ik hier niet woon, zou zo uit muh kleding groeien.

Even rondgelopen en langzaam werd het later en later. Af en toe kwamen mensen vanuit de zijstraten binnen gelopen. Wij zijn een bar in gegaan waar we een poosje bleven en van de muziek genoten. Maar toen we daarna buiten kwamen, hadden we zoiets van…… help heel Amerika is naar deze straat gekomen.

Een massaal toegestroomd aantal mensen liep nu dwars over stoep en straat, het verkeer kon niet meer rijden en dus heeft de politie de straat afgezet. Dit was dus die explosie waar ik het over had. Dit schijnt ieder weekend zo te zijn. Ik heb het zo druk bij ons nog niet gezien op een gewone avond. We konden geen bar meer in, maar eigenlijk niet zo heel erg belangrijk want het leven vond eigenlijk op straat plaats.

Maar wat dan wel weer gebeurd is dat mensen dronken worden en dus tja vul maar in, niet dat het geweldadig werd maar de jeugd viel op straat neer of kotste de boel onder. Als je dit langs je heen laat gaan, het is uiteindelijk maar een handje vol, dan is het beregezellig en we hebben er dan ook van genoten. En wat we natuurlijk ook tegenkwam, waren de komische en gekke Amerikanen. Op een gegeven moment stonden de brandweercollega’s met een voertuig langs de weg de boel een beetje te bekijken en tja ik als brandweerman kan het dan niet laten daar moet je even mee praten he. Ons werd gelijk wat andere bezienswaardigheden vertelt, maar hebben we daar allemaal tijd voor ? helaas nee. Inmiddels was het al laat en langzaam dropen de mensen ook weer af. Wij zijn ook maar de Jeep gaan halen en op weg naar huis deze keer maar 15 km naar ons hotel.

Vandaag, de zondag dus hebben we een winkeldag gehouden. Er zijn hier Premium Oulets te vinden. Als het ware grote winkelcentra met winkels zoals Adidas en Hilfigger en veel andere merken tegen bodemprijzen. Daarna ander winkelcenturm opgezocht en weer even de binnenstad ingegaan. In een studentenwijk wezen kijken en toen weer in de 6e straat ons avondeten genuttigd. Niet laat gemaakt nog even de 24 uurs Walmart winkel bezocht en toen het hotel weer opgezocht.

Morgen gaan we richting San Antonio, moet erg gezellig zijn daar, we blijven 2 dagen en dan weer Houston, waar we begonnen zijn en dus de luchttaxi ons weer naar dat koude landje zal brengen. Zo mensen dat was het weer, helaas de reis komt langzaam tot een einde, nog maar 5 dagen en dan zit het er weer op.

Meer foto's kunnen jullie aan de rechter kant van de blog vinden (19e dag - Meer foto's)

Emmo en Diana

Hallo John en Anna,

Jammer dat jullie over 5dagen naar huis gaan.
Ik wens jullie nog prettige dagen.
Jammer omdat ik met heel veel plezier het reisverslag iedere dag heb gelezen.
Leuke verhalen en leuk geschreven.
Dan nu andersom.

Jij een hand en Anna een kus.

groeten,
Emmo en Diana